imittvirrigahuvud

Alla inlägg under september 2012

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör. 


Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i alla fall, eftersom jag hade nöjet att ha målare hemma i lägenheten. Och eftersom det skulle målas och tapetseras i hall, kök, vardagsrum och båda sovrummen (alltså allt utom badrummen), så var det lättare att inte vara hemma. Missekatt var utackorderad, han fick bo hos min dotter istället. Så torsdag i vecka 2 av de 3 veckorna var målarna klara! Lägenheten städades, missekatt fick komma tillbaks hem, och sedan var det dags för mig att packa resväskan. Fredag i vecka 2 åkte dotter och jag till Göteborg, för att sedan på lördagen åka vidare till Malta! För en människa som jag, som inte är särskilt förtjust i sol och värme, så kan man väl säja att det var lite fel plats att vara på...! I alla fall i augusti!!! Vi hade strålande sol i stort sett i en hel vecka, och temperaturen låg på runt +30 grader hela tiden. Enligt hotellpersonalen hade vi tur som inte kom veckan innan, "för då var det  r i k t i g t  varmt"!  Nåja, vi hade en trevlig vecka i alla fall, lite sightseeing, lite shopping, lite mat och dryck, och mycket, mycket avkoppling och vila! Tror inte jag sovit så mycket på hela det senaste året...


Men allt har ju ett slut, så också semestern. I måndags var det dags att börja jobba igen, så syster och jag åkte till Göteborg på julinköpsmässa! Mycket fint fanns det men vi la band på oss och gjorde inga enorma inköp. 


Nu är det dags att ringa sonen, och sedan är det dags att sova! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards