imittvirrigahuvud

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Sitter på balkongen...

Av imittvirrigahuvud - 26 juni 2012 15:59

...och har vissa problem med att se vad jag skriver - tydligen är det alldeles för ljust härute för att man ska ha datorn i knät och försöka skriva någonting. Hmm... kanske ett tecken på att man är lite för databeroende, att man inte kan släppa taget om datorn ens när man ska sitta på balkongen???

Nåväl, nu har det gått en halv dag till av ledigheten, och jag är ganska nöjd med vad jag åstadkommit hittills idag. Jag har hälsat på min mamma en liten sväng, lämnat sista nyckeln till gamla lägenheten (ja, det skulle varit gjort för flera daagar sedan men har inte blivit av), lämnat in gamla glasögon hos optikern och hämtat ut beställda linser, handlat lite, burit upp ytterligare några lådor på vinden, diskat... och nu hamnade jag på balkongen en stund. Sitter och tittar på stressade turister , inte många, men i alla fall. En av båtarna har just lämnat kajen och är på väg ut mot öarna... måsarna skränar för fullt... jag tror minsann det är sommar! 

Och idag är det till och med solsken! Nu har vi haft regn i flera dagar i sträck, inte måttligt vad det öst ner! Ett par dagars solsken kanske kan pigga upp folk igen. 


Tjaha, vad ska man göra av resten av dagen nu då? Jag ska försöka få ordning på mitt vardagsrum först och främst. De få lådor som är kvar att bära bort ska flyttas ut i hallen, det ska dammsugas ordentligt, och så ska jag försöka komma på hur sofforna och bordet ska placeras. Sedan måste det ju bli lite matlagning, förmodligen-hungrig-son slutar jobba klockan 19, så någonting ätbart bör finnas framme strax före 19.30 Dessutom började han prata om våfflor igår, så vi får väl se om det kan bli lite sånt också frampå kvällskvisten. 


OK, nu börjar det blir lite mera moln också... det blev lite lättare att se vad som stod på skärmen, men i alla fall! 

Jag försökte sitta härute och läsa en stund, jag har precis börjat på "Den andalusiske vännen", men den får nog vänta til ikväll tror jag. Lite för obekväm stol för att kunna koppla av och få rätta läs-känslan! Jag har inga riktiga balkongmöbler än, jag får se om det blir någonting inköpt under sommaren. Man ska ju kunna frakta hem dem också... Utan bil blir det inte mycket med det!


16.09 Måste börja fundera på vad det ska bli till middag. Det finns ett paket köttfärs i kylen som måste göras något med idag, kanske skulle ta och steka lite köttbullar. Om inte annat är det bra att ha i frysen sedan, om vi nu inte äter dem idag. 


Sitter just och tittar på ett par killar i tio-tolvårsåldern - så mycket överskottsenergi de har! Det är inte många som orkar springa i trappor helt i onödan, bara för att det är roligt! Sedan är det en hel del irriterade bilister i närmaste korsning... det är svårt att enas om vem som ska köra först!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör.    Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i al...

Av imittvirrigahuvud - 24 juni 2012 17:15

Vaknade före klockan sex av att det ösregnade, verkligen vräkte ner! Jag tyckte synd om sonen, som skulle gå till jobbet vid halv sju - men han hade tur, det var uppehåll under den tiden han gick dit. Jag försökte somna om men det var ju inte att t...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 23:17

Inte lätt när man flyttar - saker "försvinner" liksom! Jag kom på häromdagen att jag har flera remisser liggande, som jag ska ha med mej när jag går och tar mina blodprover på vårdcentralen. Men jag kan inte hitta dem!!! Jag vet ju att jag fick med d...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 17:44

Sov faktiskt till kvart i åtta idag - nästan rekordartat! Missekatt tyckte jag var otroligt tråkig tydligen, när jag vaknade låg han utsträckt i fönstret och tittade på mej. Det såg ut som om han tänkte "Sova!!! När man kan ge mej mat!!!" Nåja, han f...

Av imittvirrigahuvud - 21 juni 2012 22:58

I morgon är det midsommarafton, något som tydligen räknas som en väääldigt romantisk kväll för många - men eftersom jag definitivt inte är någon romantiker, så lämnar jag över den delen till andra! Själv tänker jag tillbringa kvällen tillsammans me...

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards