imittvirrigahuvud

Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

Lördag kväll...

Av imittvirrigahuvud - 16 juni 2012 20:28

Fredagens läkarbesök klarades av på sisådär 3 minuter, kändes det som. Och en timma efter besöket hos ultraljudsdoktorn ringde doktorn som remitterad mig dit, och talade om vad resultatet blev! Snabba ryck!  


Efter besöket gick jag vidare till Järnvägscafeet, där sonen med fästmö (så heter det när man är förlovad, eller hur?) mötte upp. Vi åkte tåg hem, handlade lite, och så blev det middag och TV-tittande. Besvikelsen var stor efter matchen, Sverige var värda att vinna!!


Somnade skapligt tidigt... nåja, strax efter midnatt i alla fall... när jag läst lite till i Freddie Mercury-biografin.


Började dagen med att äta frukost och läsa ut Ann Rosmans senaste bok Mercurium. Som vanligt mycket bra, jag gillar blandningen av historia och nutid! Sedan blev det jobb några timmar, bland annat hann vi göra i ordning ett midsommarskyltfönster och plocka undan lite studentsaker. 

Framåt fyra var det dags att gå hem. Lägenheten var tom igen, eftersom son+fästmö gett sej iväg till hennes föräldrar. Eller tom är ju fel ord, Missekatt var ju hemma! Lite mat till oss båda två, och sedan har vi slöat i lugn och ro, tyst och stillsamt är det. 


Tjaha, vad ska man göra med resten av kvällen? Sova...? Kanske lite tidigt halv tio. Måste nog äta lite till, det räcker inte med två gånger om dygnet, jag vet! 


I morgon ska jag lämna gamla lägenhetens sista nyckel till nya hyresgästen. Ska bli skönt att få det gjort, så är det kapitlet avslutat. Nästan åtta år sedan jag flyttade in där. Mycket har hänt på de åtta åren... Men som sagt, snart är det helt totalt avslutat.


Hmm... tittade just ut genom fönstret, och såg en stor raggarbil med ett badkar fastspänt på biltaket... Det är tydligen sommar!


Gonatt, världen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör.    Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i al...

Av imittvirrigahuvud - 26 juni 2012 15:59

...och har vissa problem med att se vad jag skriver - tydligen är det alldeles för ljust härute för att man ska ha datorn i knät och försöka skriva någonting. Hmm... kanske ett tecken på att man är lite för databeroende, att man inte kan släppa taget...

Av imittvirrigahuvud - 24 juni 2012 17:15

Vaknade före klockan sex av att det ösregnade, verkligen vräkte ner! Jag tyckte synd om sonen, som skulle gå till jobbet vid halv sju - men han hade tur, det var uppehåll under den tiden han gick dit. Jag försökte somna om men det var ju inte att t...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 23:17

Inte lätt när man flyttar - saker "försvinner" liksom! Jag kom på häromdagen att jag har flera remisser liggande, som jag ska ha med mej när jag går och tar mina blodprover på vårdcentralen. Men jag kan inte hitta dem!!! Jag vet ju att jag fick med d...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 17:44

Sov faktiskt till kvart i åtta idag - nästan rekordartat! Missekatt tyckte jag var otroligt tråkig tydligen, när jag vaknade låg han utsträckt i fönstret och tittade på mej. Det såg ut som om han tänkte "Sova!!! När man kan ge mej mat!!!" Nåja, han f...

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards