imittvirrigahuvud

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Mary Portas på TV8

Av imittvirrigahuvud - 7 juni 2012 22:39

En av mina absoluta favoriter har just börjat en ny TV-serie på TV8; Mary Portas, queen of shops. Jag har slaviskt följt vartenda program jag fått chansen att se av tidigare serier, och bara älskar att se hur hon kan förändra både affärer och personerna som driver dem. Trots att hon mest har jobbat med klädaffärer, och min/vår lilla butik definitivt inte har med kläder att göra, så kan man ändå ta till sej en del av hennes idéer. Att tänka på hur man presenterar sina varor, både inne i butiken och i skyltfönstren, är nåt man absolut inte får glömma bort. 

I den här nya serien ska hon tydligen starta en egen butik helt från scratch - det ska bli intressant!


Medan det är paus i programmet gör jag en liten mental lista över vad som ska göras mer vad gäller städningen av gamla lägenheten. Min arbetskamrat har lovat hjälpa mej med fönsterputsningen på söndag, och jag ska tigga hjälp av en annan kompis för att få kört hem resten av alla prylar när vi är färdiga med alltihop. Om allt går bra ska jag ringa hyresvärden på måndag och be dem kolla av skicket på lägenheten, och meddela nya hyresgästen att de kan få mina nycklar! Ser verkligen fram emot att bli klar!!! 


I morgon är det jobbdags igen, då ska jag försöka bli klar med registreringen av alla Filofax-almanackor och få ut dem i affären. Sedan är tanken att sonen ska komma hem frampå kvällen, eftersom han ska jobba i helgen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör.    Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i al...

Av imittvirrigahuvud - 26 juni 2012 15:59

...och har vissa problem med att se vad jag skriver - tydligen är det alldeles för ljust härute för att man ska ha datorn i knät och försöka skriva någonting. Hmm... kanske ett tecken på att man är lite för databeroende, att man inte kan släppa taget...

Av imittvirrigahuvud - 24 juni 2012 17:15

Vaknade före klockan sex av att det ösregnade, verkligen vräkte ner! Jag tyckte synd om sonen, som skulle gå till jobbet vid halv sju - men han hade tur, det var uppehåll under den tiden han gick dit. Jag försökte somna om men det var ju inte att t...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 23:17

Inte lätt när man flyttar - saker "försvinner" liksom! Jag kom på häromdagen att jag har flera remisser liggande, som jag ska ha med mej när jag går och tar mina blodprover på vårdcentralen. Men jag kan inte hitta dem!!! Jag vet ju att jag fick med d...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 17:44

Sov faktiskt till kvart i åtta idag - nästan rekordartat! Missekatt tyckte jag var otroligt tråkig tydligen, när jag vaknade låg han utsträckt i fönstret och tittade på mej. Det såg ut som om han tänkte "Sova!!! När man kan ge mej mat!!!" Nåja, han f...

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards