imittvirrigahuvud

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av imittvirrigahuvud - 3 juni 2012 22:00

Jaha, då är (nästan) alla mina världsliga tillhörigheter flyttade från den ena lägenheten till den andra. Just nu sitter jag i mitt vardagsrum omgiven av en hel del lådor, trots att jag burit upp en hel massa på vinden under eftermiddagen. Det känns lite knepigt att jag viker ihop nya förvaringslådor, men det beror på att jag har fyra garderober i sovrummet - men bara en har hyllor! 

Det kommer att behövas en hel del nytt allteftersom. Jag saknar ett rejält badrumsskåp, någon typ av TV-bänk/hylla, och så småningom tror jag faktiskt att jag ska få plats med matbord + stolar i mitt vardagsrum! 


Lite besviken är jag också - eller ganska mycket, faktiskt. Jag hade hoppats på att alla golv skulle vara bytta, och att det skulle vara målat och tapetserat innan jag flyttade in, men ingenting är gjort. Så det är liksom ogjort jobb att stökka allt i ordning i bokhyllan t ex, eftersom allt måste plockas bort igen när det ska tapetseras. Å andra sidan vet jag ju inte om det tar två veckor eller tre månader eller ett år innan det är dags att få det gjort, och jag kan inte vänta med att packa upp. 


Missekatt har i vilket fall jättekul nu, han klättrar på och i alla flyttlådor han ser! Och så fort jag öppnar en skåpdörr, så är han inne och snokar runt! Jag är tvungen att stänga in honom i sovrummet när han är ensam i lägenheten, annars river han ner allt som står framme - och det är massor just nu... 


Och så måste jag ju bli färdig med städningen av gamla lägenheten. Idag har jag varit där och packat ihop resten av golvplattorna på balkongen, de ska flyttas med hit. Sedan ska frysen frostas ur, alla skåp torkas ur... och så måste fönstren putsas... det värsta jag vet - i städväg, alltså. Målsättningen är att bli färdig under veckan som kommer, så att jag kan lämna över nycklarna till de som ska flytta in efter mej.  Nu måste jag tigga skjuts från någon, så att jag kan flytta med mej resten av grejerna hit till nya lägenheten, det tar för mycket tid att bära påsar. Och städprylarna bär jag inte!!! 


Så i morgon är det jobb igen. Nu har jag varit ledig en hel vecka, så det ska bli skönt att komma igång igen. Dessutom måste jag få upp mina taklampor - det blir väldigt mörkt utan dem! :/  


Strax dax att sova!

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards