imittvirrigahuvud

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av imittvirrigahuvud - 7 juni 2012 22:39

En av mina absoluta favoriter har just börjat en ny TV-serie på TV8; Mary Portas, queen of shops. Jag har slaviskt följt vartenda program jag fått chansen att se av tidigare serier, och bara älskar att se hur hon kan förändra både affärer och personerna som driver dem. Trots att hon mest har jobbat med klädaffärer, och min/vår lilla butik definitivt inte har med kläder att göra, så kan man ändå ta till sej en del av hennes idéer. Att tänka på hur man presenterar sina varor, både inne i butiken och i skyltfönstren, är nåt man absolut inte får glömma bort. 

I den här nya serien ska hon tydligen starta en egen butik helt från scratch - det ska bli intressant!


Medan det är paus i programmet gör jag en liten mental lista över vad som ska göras mer vad gäller städningen av gamla lägenheten. Min arbetskamrat har lovat hjälpa mej med fönsterputsningen på söndag, och jag ska tigga hjälp av en annan kompis för att få kört hem resten av alla prylar när vi är färdiga med alltihop. Om allt går bra ska jag ringa hyresvärden på måndag och be dem kolla av skicket på lägenheten, och meddela nya hyresgästen att de kan få mina nycklar! Ser verkligen fram emot att bli klar!!! 


I morgon är det jobbdags igen, då ska jag försöka bli klar med registreringen av alla Filofax-almanackor och få ut dem i affären. Sedan är tanken att sonen ska komma hem frampå kvällen, eftersom han ska jobba i helgen. 

Av imittvirrigahuvud - 7 juni 2012 14:26

Har tagit lite lunchrast från städningen av gamla lägenheten. Knepigt med städning; det känns som att ju mer jag får gjort, desto mer finns det kvar att göra!!! Ska gå tillbaks om en stund, och försöka ta ett rejält tag till med köket. Frysen blev avfrostad under förmiddagen, så den ska torkas ur. 


Dessutom har jag burit upp fler lådor på vinden, så det blir mer och mer golvyta i lägenheten! :) Missekatt blir fundersam varje gång jag släpper in honom i vardagsrummet. Från början var det en hel vägg av lådor längs fönstret, så att han kunde "gömma sej" när han låg på fönsterbrädan och tittade ut. Nu är han fullt synlig, och det gillar han inte! :)  


Näe, dags att försöka lätta ur soffan igen. Jag är så trött, så jag skulle kunna lägga mej ner och somna direkt. Fattar inte varför jag är så otroligt trött hela tiden, jag slocknade i soffan igår kväll en stund, sov 7,5 timma i natt, men är bara helt slut nu. För många saker att tänka på, kanske?

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards