imittvirrigahuvud

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av imittvirrigahuvud - 21 juni 2012 22:58

I morgon är det midsommarafton, något som tydligen räknas som en väääldigt romantisk kväll för många - men eftersom jag definitivt inte är någon romantiker, så lämnar jag över den delen till andra!

Själv tänker jag tillbringa kvällen tillsammans med mina barn, dottern ska fixa en god middag med lite assistans (alltså potatisskalning) från mig. Så kalvstek med tillbehör, bärpaj med andra tillbehör, en cider till det... så kommer det förhoppningsvis att bli! 


Men först är det jobb i några timmar. Vi kommer att ha lördagsöppet i butiken, alltså ha öppet mellan 10 och 15. Eftersom det är sista dagen som systern/kollegan och jag jobbar ihop på fyra veckor, så har vi litegrann att diskutera igenom; beslut som ska tas, saker som måste tas itu med... Antagligen går jag dit lördag eller söndag för att fixa undan lite pappersjobb. Man får liksom saker gjorda lite lättare när det är tomt i butiken, ingen ringer eller distraherar på andra sätt. Fakturor ska betalas, andra fakturor ska skickas ut, skattedeklaration göras klar... Det finns alltid saker att ta tag i. Men sedan är det faktiskt en hel veckas ledigt! Undrar vad i hela fridens dar jag ska göra då???

Läsa en massa, hoppas jag.

Få ordning på sista lådorna, hoppas jag.

Prata med damen som bodde i lägenheten innan och fråga om hon har kvar tvättstuge-boknings-mojängen - måste jag!

Få tag på vaktmästaren och fråga om han kan hjälpa till att sätta upp badrumsskåp - måste jag.

OK, man kanske kan få tiden att gå!


Nä, nu låter det som att sonen är klar med duschandet. Det innebär att han vill ha datorn, skulle jag tro. Och jag ska snart gå och lägga mej, Freddie Mercury väntar - ja, hans biografi, alltså. 


Gonatt, världen.

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards