imittvirrigahuvud

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av imittvirrigahuvud - 4 maj 2012 17:44

Sitter och läser kvällstidningar på nätet, och slås av vilka orättvisor det finns! Jag har, som så många andra, delat Jimmy Fredrikssons inlägg på Facebook. Han och hans familj har blivit - för att säja det milt - mycket underligt behandlade av Försäkringskassan. Ett halvår efter att hans dotter avlidit i cancer meddelar Försäkringskassan per telefon att han är utförsäkrad. Inte ens ett personligt möte, utan ett telefonsamtal! Det är ju inte det enda fallet man läst om; cancersjuka tvingas söka jobb, trots att man har läkarintyg så anser en läkare som aldrig träffat personen ifråga att man inte har några problem att arbeta... 


Häromdagen läste jag om en kvinna som har 500 kronor per månad att handla mat för. Nästa artikel jag läser handlar om att det är en självklarhet att ge 100 kronor i månaden för att bli världsförälder. Ja, men kanske inte för alla! 


Människor svälter, människor mördas för sin religion, människor är utan arbete och har ingen möjlighet att ta hand om sej själv eller sin familj - och som motvikt finns t ex alla dessa TV-program om housewifes på olika håll i världen, som har så mycket pengar så att de inte vet hur de ska spendera dem!


Så vad ska man då göra, som vanlig enkel människa som inte har något inflytande eller något att säja till om? Man blir ganska uppgiven, när man aldrig får läsa något positivt. Någon som har något bra förslag?

Av imittvirrigahuvud - 4 maj 2012 13:32

Försöker hitta lite tid och inspiration för att snygga till bloggen, men det verkar inte riktigt hända nåt! Nåja, kanske en annan dag!



Trots att det är en ledig dag har jag hunnit med en liten sväng (1,5 timma) till jobbet för att kolla att kassauppdateringen jag började på igår kväll blev färdig - det blev den. Sedan blev det en vända inom Röda Korset för att lämna ytterligare tre kassar fyllda med kläder och prylar - undrar hur många till det kommer att bli! Så var jag tvungen att handla lite mat, träffade min mamma i affären och pratade bort en ganska lång stund.


Så än så länge har jag inte kommit så långt med flyttpackande och -röjande, men det är ju ganska mycket kvar av dagen, tack och lov!







Missekatt har somnat på pianot igen...  Såklart att han blir trött när han väcker mej i omgångar under natten, stackars liten! *ironi*

 Nu ska jag försöka hitta något ätbart i kyl och skafferi!


















Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards