imittvirrigahuvud

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av imittvirrigahuvud - 19 maj 2012 22:56

Sitter och surfar runt bland kvällstidningarna medan sonen ser på fotboll (och jag lyssnar), och hittar en liten artikel om en amerikanska som adopterade en rysk liten pojke - och sedan tröttnade hon och skickade tillbaks honom!!! 

Artyom var sju år gammal och bodde på barnhem i Ryssland. Den amerikanska Torry adopterade honom, och han skulle få ett nytt liv med en familj i USA. Efter ett tag ansåg Torry att Artyom var en farlig, mentalt instabil pojke, och lurar pojken att han ska flyga till Moskva på en "utflykt". I ryggsäcken lägger hon med ett meddelande, "To whom it may concern", där hon förklarar att eftersom pojken är rysk så får ryska staten ta tillbaks honom!

Ja, vad ska man säja? Nu fick hon sitt straff på det sätt att hon får betala pengar tills dess pojken fyller arton. Men hur ska den stackars Artyom våga lita på någon människa i fortsättningen?


Egentligen borde jag sova nu, känns det som, men det är fortfarande sådär en kvart kvar av fotbollsmatchen. Och TVn finns ju i mitt kombinerade vardags/sovrum, så ingen chans att sova här inte!   (Jag hade nog sett matchen oavsett om sonen var hemma eller inte, faktiskt.)


Funderar på vad jag ska angripa i morgon... Jag ska nog packa ner sista resten av Syco-keramiken, tror jag. Det kan nog finnas lite plats kvar i en låda för "kontorssaker", så det kanske går att rensa ur lite fler papper från alla mina pärmar. Kanske det går att rensa ut lite ur frysen också, det finns säkert nåt som är lite för gammalt.  


Inte mycket tid kvar på matchen, fortfarande 1-1 - hur ska detta sluta??? 

Av imittvirrigahuvud - 19 maj 2012 08:37

OK, måste ju medge att jag blev lite besviken på resultatet i Let's Dance igår kväll, eftersom jag hävdat att jag vill ha Anton och Camilla L i finalen. Men igår tyckte jag inte att Camilla L var så bra som hon varit innan, buggen var inte klockren direkt. Men Anton... ja, vad säjer man!  


Så kvällen blev lite sen igår, sonen kom hem och det blev som vanligt en massa trevligt pratande! Att sen klockan gick alldeles för fort och hann att bli över halv ett innan man väl fick lagt sej, det var ju en helt annan sak...

Så ringde klockan strax efter sex idag, eftersom han börjar jobba 07.00 Och mamma-öronen reagerar på att någon annan finns i lägenheten, så det var omöjligt att försöka somna om! Frukost strax efter sju, med missekatt som sällskap. Så har jag hunnit läsa ut en bok såhär på morgonen också; Rickard Engfors självbiografiska "Allt eller inget".  Riktigt, riktigt bra tycker jag! Han berättar väldigt öppet och ärligt och rakt om sitt liv, med allt vad det inneburit av relationer, panikångest, glammigt schlagerliv, älskade vänner och familj... Lättläst och lätt att ta till sig - läs den!


Så nu är det dags att göra sej klar för några timmars jobb igen! Nu har jag dessutom läst ut allt jag haft med mej hem, så idag måste jag lassa med mej något nytt - funderar på vad jag ska välja. Ska det bli en självbiografi till, så ligger boken om Freddie Mercury rätt högt på min lista. Men det finns ett antal deckare och skönlitterära böcker som lockar också... och "Hungerspelen" borde man ju läsa, åtminstone första delen... och "Cirkeln" har jag inte läst än... Vi får se vad det blir!


Sedan ska sonen och jag gå och kika på nya lägenheten, han har inte varit där än. Lite mathandlande blir det nog också... Får inte glömma att jag måste köpa dammsugarpåsar - det var svårt att städa när dammsugaren helt plötsligt inte ville äta upp dammet längre! Så igår hade jag med mej kom-ihåg-lapp till Konsum, där jag alltid köpt påsar förut - och så fanns inte den sorten kvar!!! Nu var det någon ny, förmodligen mera miljövänlig variant, som jag inte vågade mej på eftersom jag inte visste om den passade. Så nu har jag skrivit upp alla siffror och märkesnamn och allt jag kan hitta på min lilla gula dammsugare, och så får vi se om jag kan hitta något som liknar det i den telefonkatalogtjocka manualen som hängde på påsstället... Wish me luck!


Kvällen kommer förmodligen att spenderas vid TVn, eftersom det är någon sorts fotbollsfinal. Om jag inte sett alldeles fel så var Chelsea inblandat, och eftersom en mej närstående son gillar det laget, så antar jag att TVn kommer att vara igång!


Dags att gå till jobbet!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards