imittvirrigahuvud

Alla inlägg den 27 maj 2012

Av imittvirrigahuvud - 27 maj 2012 20:53

Sådär, då är kärran lastad inför morgondagens tur till tippen! Ska kolla igenom allt en gång till här hemma, kanske det är ännu mer som ska med i morgon bitti. 

Jag borde gå ut på balkongen och börja plocka isär golvplattorna där, men just nu orkar jag inte riktigt... Jag håller på att fylla upp de halvfärdigt packade lådorna som står lite överallt, och stapla in dem i sonens rum. 


TVn står på, så att jag har lite bakgrundsmusik... VH1 är det just nu, 90's vs 80's. No doubt "Don't speak" - man hittar en och annan gammal favorit på den här kanalen! :) Missekatt är väl inte överförtjust precis när jag sjunger, han tittar lite förebrående på mej. "Hörru matte, jag försöker ju faktiskt sova här i soffan!!!" OK, nu blir det ju inte bättre precis, Europe "Final countdown" - glöm det där med sömn, missekatt! :D


Som jag skrivit tidigare; ju mer jag får gjort, desto mer känns det som det finns att göra - hur går det ihop? Borde jag inte nån gång känna att jag börjar bli klar??? 

Bara ibland känns det som att det hade varit trevligt att inte vara ensam om allting - men bara ibland. För det mesta trivs jag alldeles väldigt bra med att vara själv. Dessutom börjar det ju bli en vana, snart fyra år som singel - då har man inte så många andra att lita på än sej själv!


Är det någon mer än jag som ibland börjar tänka på vad som aldrig kommer hända? Alltså, det som man är för gammal för (även om det finns dom som säjer att det aldrig är för sent...). 

Ska ge några exempel, så man förstår hur jag menar;   Jag kommer

* aldrig att få några fler barn

* aldrig att bygga det där drömhuset

* knappast att börja någon utbildning

och en hel massa annat.

Jag menar inte alls att jag längtar efter fler barn eller det där huset, det är mer bara att konstatera att så är det! Det finns annat i såna fall som känns mer bittert, eller som man ångrar.


Nej, dags för uppryckning - ingen idé att gräva ner sej och grubbla för mycket, det blir inte bättre för det!

Massor att göra i morgon, lååång att-göra-lista - bit ihop och jobba på!

Av imittvirrigahuvud - 27 maj 2012 09:42

När man trots öppna fönster har över +30 grader i köket, så är det INTE trevligt att försöka äta frukost - eller göra någonting alls, för den delen. Nej, jag tycker inte om värme, tror aldrig jag har gjort det, och tror inte att jag kommer att göra det någonsin! Så att flytta någonstans söderut om/när jag blir pensionär - nope!


Fick trevligt sällskap igår; dotter kom hit och vi såg på Melodifestival - och vilken Melodifestival det blev! Ingen har väl kunnat missa vad som hände?? Alla dessa tolvor till Sverige... och visst var hon värd det! 


Sitter och försöker få ihop min "att-göra-lista" för idag. Ikväll måste jag ha klart vad som ska köras till tippen i morgon bitti, så det kommer att bli skapligt tomt på förmiddagen! Dessutom ska vi försöka med vår lilla flyttloppis i morgon eftermiddag/kväll, och hoppas någon alls dyker upp! 

Ska försöka ta ett rejält tag både i kök och badrum idag, börjar tvätta ur skåpen. Det är ju faktiskt bara fem dagar (med idag) kvar att bli klar på, och hjälp vad mycket som är kvar att göra! 

Om jag bara får en tom yta någonstans, så kan jag börja stapla lådor där... Kanske ikväll, om jag bara får flyttat sängen som ska kastas i morgon... Vi får se vad som händer! Jag har sparat en massa "bubbelplast" på jobbet, som är jättebra både att packa med, och för att fylla upp lådorna ordentligt. 


Och så är det ju Mors dag! Så vid tre idag blir det fika hos mamma. 


Nej, nu ska jag försöka hinna med att stryka lite tvätt, i morgon ska strykbrädan kastas! Den har varit lite småtrasig ett bra tag, även om den ändå fungerar. Men den ska inte få flytta med, nu ska det köpas en ny! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards