imittvirrigahuvud

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av imittvirrigahuvud - 20 maj 2012 21:47

Jaha, då är vi framme vid den där årstiden som man bara SKA tycka är det härligaste som finns - sommar! Värme, solsken, dagar på stranden, sol och bad, lååånga varma kvällar... 

Men om man nu INTE tycker att det är jättehärligt? 

Missförstå mej rätt, jag har inte nåt direkt emot solsken, och värme är inte fel, så länge det inte blir mer än sisådär +20. Men att sitta i solen och steka sej, eller ligga en dag på stranden - det anser jag är mer tortyr än njutning i alla fall! Jag hittar aldrig några bra kläder att ha på mej... Kanske inte så konstigt att jag försöker lägga mina semesterveckor på vilken tid som helst utom juni-juli.

Nej, min favoritårstid är hösten, fast enligt somliga är det tydligen väldigt fult att tycka så. Jag ska försöka låta bli att klaga över sommar och värme, åtminstone i min blogg, men jag lovar ingenting bestämt!


För att gå över till något helt annat; man kan ju inte annat än gratulera Ryssland till segern i hockey-VM! Tyvärr räckte Sverige inte till alls i den här turneringen, man får hoppas på att de kommer tillbaks!

Av imittvirrigahuvud - 20 maj 2012 11:41

...eller rättare sagt söndagsförmiddag - idag är det en rent otroligt slö dag! Eftersom fotbollsmatchen drog ut på tiden igår kväll, och Chelsea till slut vann (vilket gladde min son!) så blev det aningens sent innan man kunde somna! :)  Någon gång frampå natten vaknade jag av nåt konstigt ljud... missekatt jamade och lät, men han var inte där han brukar... yrvaken som jag var tittade jag runt, och fick se något mörkt som rörde sej... UPPE PÅ BOKHYLLAN! Där promenerade han runt och lockade på mej, kurrade och spann och bar sej åt. Han hade lyckats ta sej dit genom att hoppa på flyttlådorna som jag travat bredvid, men tydligen var det inte lika lätt att komma ner. Snäll matte som man är, var det bara att traska upp och plocka ner honom därifrån, och sedan stapla om lådorna lite längre bort från bokhyllan. Och sedan försöka somna om... ja ja, det tog en stund!

Sedan tutade väckarklockan igång strax efter sex, sonen började jobba 07.00 idag också. Jag halvsov fram till åtta ungefär, sedan blev det frukost, både för missekatt och matte!


Just nu retar jag mej - som vanligt - på hur mycket det låter i rören i det här huset... Det "ylar" när man spolar upp vatten! Undrar vad jag kommer att ha att störa mej på i nästa lägenhet... 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards