imittvirrigahuvud

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av imittvirrigahuvud - 28 maj 2012 13:16

Trodde inte att det skulle bli lika atrmt idag, det är halvmulet och verkade lovande på morgonen! Men nej, nu är det lika tungt att andas igen! Om jag inte hade flängt runt och burit saker hela tiden, utan varit på jobbet där det finns fläktar och är svalt och skönt, så hade det varit en riktigt bra dag - men här hemma hjälper det inte att ha fönster på glänt. Helt öppet kan det inte vara, då vill missekatt ut! Och eftersom vi bor på tredje våningen så känns det INTE som nån riktigt bra idé!


Det börjar eka lite tomt i mitt vardagsrum här. Bokhyllorna är nästan, nästan tomma, det står lite lådor längs väggarna. I morgon hämtas bokhyllorna också, så då kommer det att se väldigt underligt ut här! Men det är bra, då hinner jag städa av golvet och få lite ordning på alla mina lådor. Om jag bara hinner så ska jag försöka bära ner lite lådor från vinden också, så kanske det kan gå aningens snabbare för mina flyttgubbar på fredag.


Men det går framåt med min att-göra-lista, jag har kunnat stryka några saker från dagens lista i alla fall. Och mer lär det bli! Jag kom till och med ihåg både att hämta mina sprutor, och att ta dem - även om det tog en stund från det jag kom hem tills att jag verkligen fick tagit dem. 


Nu ska jag försöka göra ett rejält ryck, mellan 17 och 20 hoppas jag att det kommer några människor i alla fall, på min lilla loppis!

Av imittvirrigahuvud - 28 maj 2012 07:06

Vaknade före fem idag, men lyckades somna om en liten stund till. Fast halv sex var det kört, bara att gå upp! Så nu är klockan strax efter sju, och jag har hunnit äta frukost och rensa ur frysen! Nu ska jag samla ihop resten av grejerna som jag ska ha med mej, och så kommer exet och hämtar upp alltihop vid halv åtta.

Vad står på programmet resten av dagen (jag har just kollat min att-göra-lista igen)? Jag måste ringa min vaktmästare och fråga om hjälp med tvättmaskinen, måste ringa flyttfirman och be dem ändra lite i hämtningen av grejer på fredag, fixa inför kvällens loppis, måste gå vägen om jobbet och hämta några saker, till nya lägenheten och lämna några saker... Och så allmän städning och röjning - och inte minst packning! Tänk att det kan ta sån tid!!!!!


Måste klä på mej och bli färdig, och så ska jag kolla golvplattor på balkongen också, om jag hinner före halv åtta... Stressigt att vara "ledig"! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards