imittvirrigahuvud

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av imittvirrigahuvud - 13 maj 2012 23:41

Sitter i mitt otroligt röriga vardags/sovrum och har en massa funderingar som virrar runt i huvudet. Antar att det beror på att jag verkligen går igenom mitt liv, idag har jag rotat igenom en hel massa papper från hela min skoltid... Från kallelsen när jag började första klass, till diverse olika KomVuxprov - och jag har kastat en hel del, både böcker och papper. Tänk om det var lika lätt att bli av med tankar som med papper...!


Och så mitt i alltihop så blir jag lite... ångerfull, eller vad man ska säja. Varför flytta nu? Jag trivs ju jättebra i den här lägenheten! Antagligen kommer jag att trivas precis lika bra i den nya, men just nu känner jag inte alls för att flytta härifrån! Det är jättefånigt, eftersom jag flyttar några hundra meter! 


Vi får väl se vad jag tänker om det om några veckor... inte lång tid kvar... 

Av imittvirrigahuvud - 13 maj 2012 09:18

Jaha, söndag = sovmorgon - men inte hos mej! Det vore trevligt att någon gång sova lite längre än sju på en ledig morgon, men jag är tydligen inställd på 06.42 eller någonstans runt den tiden. Den här morgonen förgylldes av en spinnande katt som gärna ville gosa ner sej i mitt täcke en stund, alltid något! 

Nåväl, frukost vid ett fönster på glänt (så att missekatt inte rymmer) var ju inte dumt det heller! 


Just nu tittar jag på åttan "Mary, queen of shops". Iofs är det ett gammalt avsnitt, men jag gillar henne oavsett. Även om det handlar om klädbutiker, så hittar jag en och annan trevlig idé som man kanske kan använda i våran lilla butik. Nya infallsvinklar är aldrig fel.


Lite senare under dagen tänkte dotter tydligen komma hit och packa resten av grejerna i hennes rum. Jag tänkte ge mej på ett av köksskåpen där det finns saker som mina "små" barn ska ta över, när de väl har någonstans att bo lite mer permanent! En delad etta på 20 kvm är inte nåt bra ställe att ha en kaffeservis! :)


18 dagar kvar till flytt... 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards