imittvirrigahuvud

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Det är en solig morgon...

Av imittvirrigahuvud - 2 maj 2012 09:02

...i norra Bohuslän! Blir väckt alldeles för tidigt idag också av en mycket morgonpigg och kelig katt, som tycker att jag borde sovit klart vid kvart i sju.Hörrödu misse, jag är ledig idag! Av någon anledning bryr han sej tydligen inte...

Har som vanligt en radda påbörjade projekt igång; disken står i blöt, en flyttlåda håller på att packas, sopor ska ut, tvättmaskinen väntar på att startas... Men av någon anledning hamnar jag vid datorn istället, kan inte förstå vad det beror på! 

Någon som har tips på hur man får bort stearin från ljusstakar,förresten? Insåg att jag hade ett par väldigt söta vita ljusstakar stående i ett skåp, men det var fullt med rött stearin kvar i dem - inte så bra!

Nej, upp ur soffan, ut i köket - disken väntar! :)

 
 
Ida

Ida

2 maj 2012 11:11

Tack så mycket! Det är alltid kul att kika runt på andras bloggar! Kul att du också börjat. Jo den är min, sen 2 år tillbaka. Beviset på att film och musik betyder mycket för mig!
Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

djp

2 maj 2012 16:39

Tja.. när jag i valp-åren jobbade som diskare på en av stadens restauranger under 80-åren körde vi ljusstakarna i diskmaskin. Det stearin som inte lossade blev mjukt och lättare att få bort. Fast det borde väl då räcka att lägga dem i hett vatten, blir väl samma sak. Putsandet kommer man väl inte undan dock.

imittvirrigahuvud

2 maj 2012 22:51

OK! Det är porslinsljusstakar det handlar om... så vi får se vad de tål! Jag fick ett annat tips också, att jag skulle lägga dem i frysen! Tror inte jag ska testa båda saker i sträck i alla fall! :D
Tack för tipset!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör.    Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i al...

Av imittvirrigahuvud - 26 juni 2012 15:59

...och har vissa problem med att se vad jag skriver - tydligen är det alldeles för ljust härute för att man ska ha datorn i knät och försöka skriva någonting. Hmm... kanske ett tecken på att man är lite för databeroende, att man inte kan släppa taget...

Av imittvirrigahuvud - 24 juni 2012 17:15

Vaknade före klockan sex av att det ösregnade, verkligen vräkte ner! Jag tyckte synd om sonen, som skulle gå till jobbet vid halv sju - men han hade tur, det var uppehåll under den tiden han gick dit. Jag försökte somna om men det var ju inte att t...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 23:17

Inte lätt när man flyttar - saker "försvinner" liksom! Jag kom på häromdagen att jag har flera remisser liggande, som jag ska ha med mej när jag går och tar mina blodprover på vårdcentralen. Men jag kan inte hitta dem!!! Jag vet ju att jag fick med d...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 17:44

Sov faktiskt till kvart i åtta idag - nästan rekordartat! Missekatt tyckte jag var otroligt tråkig tydligen, när jag vaknade låg han utsträckt i fönstret och tittade på mej. Det såg ut som om han tänkte "Sova!!! När man kan ge mej mat!!!" Nåja, han f...

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards