imittvirrigahuvud

Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Hockey och melodifestival!

Av imittvirrigahuvud - 7 maj 2012 21:36

Eftersom det gick ganska bra i första perioden i matchen mellan Sverige och Danmark, så tog jag en paus därifrån och kikar på melodifestivaltips istället! Redan i första programmet insåg jag att Måns Zelmerlöf var den jurymedlem som jag hade mest gemensamt med vad gällde bedömningen av låtarna. Det kändes nästan fånigt när jag gjorde någon kommentar till sonen om en låt, och Måns sedan säjer i stort sett ordagrant samma sak! :)  Ja ja, man kanske borde få sitta med i juryn nästa år?

Givetvis hoppas jag på att det ska gå bra för Loreen, jag tycker hon har en av de absolut bästa rösterna i hela festivalen. Men man vet ju aldrig hur folk röstar, det har gått åt skogen för favoriter förr. Nåväl, den 24 vet vi om hon går vidare, förhoppningsvis är hon med och tävlar den 26 maj!


Jobbet idag; började med säljarbesök, en trevlig herre! Vi hade inte tänkt beställa särskilt mycket - eller rättare sagt, vi trodde inte det var så mycket vi skulle ha, men där fanns det många trevliga nyheter! Bland annat fanns det en helt underbar ny kortserie, som vi föll för. Jag ska försöka lägga ut bilder på facebooksidan så snart vi har allt på plats... eller kanske lite innan... Och så blev det lite julkort också! 

Sedan rullade dagen på med kunder och varor och beställningar och skattedeklaration och fakturor och blomvattnande... Tja, en helt vanlig dag, alltså!


Sådär, tillbaks till hockeyn... ja, dom verkar ju ha klarat sej rätt bra trots att jag inte tittat på dom! :)  Funderar på om jag ska packa ihop en liten låda till ikväll, innan det blir dags att sova. Missekatt har fortfarande en ful vana att vakna vid fyra på morgonen ungefär, och efter det har jag lite svårt att somna om.


För att fortsätta schlagertemat; i morgon är en annan dag (och tur är väl det!). Over and out!

 
 
violen

violen

8 maj 2012 13:12

Tack för besöket hos mig! Du är nog inte ensam som känner en längtan efter att får vara med i juryn för melodifestivalsgranskningen! Jag brukar försöka se det för det är ofta bättre än själva festivalen...Jag håller på Sverige såklart och Estland. Sen minns jag inga fler...de ryska tanterna, nja! men kul är de verkligen!

http://violensboksida.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör.    Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i al...

Av imittvirrigahuvud - 26 juni 2012 15:59

...och har vissa problem med att se vad jag skriver - tydligen är det alldeles för ljust härute för att man ska ha datorn i knät och försöka skriva någonting. Hmm... kanske ett tecken på att man är lite för databeroende, att man inte kan släppa taget...

Av imittvirrigahuvud - 24 juni 2012 17:15

Vaknade före klockan sex av att det ösregnade, verkligen vräkte ner! Jag tyckte synd om sonen, som skulle gå till jobbet vid halv sju - men han hade tur, det var uppehåll under den tiden han gick dit. Jag försökte somna om men det var ju inte att t...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 23:17

Inte lätt när man flyttar - saker "försvinner" liksom! Jag kom på häromdagen att jag har flera remisser liggande, som jag ska ha med mej när jag går och tar mina blodprover på vårdcentralen. Men jag kan inte hitta dem!!! Jag vet ju att jag fick med d...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 17:44

Sov faktiskt till kvart i åtta idag - nästan rekordartat! Missekatt tyckte jag var otroligt tråkig tydligen, när jag vaknade låg han utsträckt i fönstret och tittade på mej. Det såg ut som om han tänkte "Sova!!! När man kan ge mej mat!!!" Nåja, han f...

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards