imittvirrigahuvud

Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Hockey och/eller film?

Av imittvirrigahuvud - 11 maj 2012 20:50

Samtidigt som jag inte vill missa matchen Ryssland-Sverige, så vill jag väldigt gärna se filmen "Julie & Julia" - jag har problem! Mitt zappande emellan gjorde att jag missade både 1-1målet och Sveriges andra mål... Så det får bli film i pauserna - man kan väl alltid hyra den en annan gång!


Snabbrapport om den här dagen; Till frukosten fortsatte jag läsningen av Clive Cusslers "Navigatören". Jag gillar böcker som handlar om historia, gärna med nåt religiöst mysterium inblandat - Dan Browns "DaVinci-koden" är ett bra exempel på sånt som jag gillar. Bland annat, måste jag ju tillägga. Just nu har jag också Rickard Engfors biografi "Allt eller inget", och Birgitta Stribes "Endera dan - en roman om en fulfoting" liggande. Det brukar bli väldigt blandat när jag läser, de två senaste "jobblästa" böckerna har varit en roman och en biografi. Och så måste jag komma igång med "En dåres försvarstal" också, den 29 maj har vi vår pocketkväll! 


Sedan började jag arbetsdagen med att ta med systern till nya lägenheten och kika runt! :)  Måste komma ihåg tumstocken vid nästa besök! 

Efter det blev det vanligt jobb hela dagen, med kunder, fakturor, uppackning, beställning... Jag började få fram skolalmanackorna också, vi har haft många frågor om dem. 


Så fick vi trevligt besök i butiken; kusin och moster dök upp! De var på besök hos mor, och då tog de en liten tur till butiken också! :)


Och så småningom tog arbetsdagen slut, och man fick traska hemåt i blåsten. Som tur var hade det slutat regna vid det laget, regn OCH blåst hade inte varit särskilt kul! Just nu ser det rätt fint ut vädermässigt, men tallarna på utsidan fönstret vajar rätt rejält... 


Kikar en liten snabbsväng på filmen igen... Meryl Streep är bara helt otrolig! :)  


Mitt soffbord börjar bli rätt så fullt med prylar som jag ska göra mej av med... böcker, filmer, lite porslinsgrejer... och mer lär det bli! Men just nu har jag i stort sett slut på flyttlådor, så jag kan inte packa ner särskilt mycket mer. 


Börjar bli lite trött här, har en mage som inte riktigt tycker om mej. Det är ömsesidigt, jag tycker inte så mycket om den heller inemellanåt... Måste försöka komma ihåg mina Humira-sprutor under helgen, jag brukar ha en uschlig förmåga att "glömma" dom! Vet egentligen inte varför, jag har inte så mycket emot sprutor nu längre som jag hade förr. 


Nej, nu ska jag försöka koncentrera mej på sista perioden i hockeyn om en liten stund, och dessutom jobba av lite på min kom-ihåg-lista. Over and out! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör.    Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i al...

Av imittvirrigahuvud - 26 juni 2012 15:59

...och har vissa problem med att se vad jag skriver - tydligen är det alldeles för ljust härute för att man ska ha datorn i knät och försöka skriva någonting. Hmm... kanske ett tecken på att man är lite för databeroende, att man inte kan släppa taget...

Av imittvirrigahuvud - 24 juni 2012 17:15

Vaknade före klockan sex av att det ösregnade, verkligen vräkte ner! Jag tyckte synd om sonen, som skulle gå till jobbet vid halv sju - men han hade tur, det var uppehåll under den tiden han gick dit. Jag försökte somna om men det var ju inte att t...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 23:17

Inte lätt när man flyttar - saker "försvinner" liksom! Jag kom på häromdagen att jag har flera remisser liggande, som jag ska ha med mej när jag går och tar mina blodprover på vårdcentralen. Men jag kan inte hitta dem!!! Jag vet ju att jag fick med d...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 17:44

Sov faktiskt till kvart i åtta idag - nästan rekordartat! Missekatt tyckte jag var otroligt tråkig tydligen, när jag vaknade låg han utsträckt i fönstret och tittade på mej. Det såg ut som om han tänkte "Sova!!! När man kan ge mej mat!!!" Nåja, han f...

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards