imittvirrigahuvud

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

Hur får man en katt att sluta gnaga på allt???

Av imittvirrigahuvud - 14 maj 2012 20:44

För att så uppenbart vara en katt (se tidigare inlagda bilder), så bär sej missekatt väldigt mycket åt som en hund! Han gnager på det mesta, just nu en sopsäck som jag fyllt med täcke och kuddar som ska kastas. Han kan apportera - jo, faktiskt! Han hämtar leksak, lägger den framför mej, sätter sej när jag säjer "sitt", så säjer jag "apport" och kastar leksaken, och så börjar vi om!  


Jag funderar på om jag inte egentligen borde lätta ur soffan och försöka göra någonting vettigt ikväll, t ex stryka kläder eller fortsätta packa porslin. Å andra sidan sitter jag rätt bekvämt där jag sitter... och ingen annan lär stryka tvätten, så jag kan roa mej med det i morgon kväll i stället. På onsdag är jag dessutom ledig från jobbet, så då har jag hela dagen på mej! Fast det såklart, då borde jag ta hand om resten av grejerna på vinden... Tänk så sakta det går att få klart saker och ting!


När jag inte kunde sova i natt så läste jag Rickard Engfors bok "Allt eller inget". Mycket läsvärd bok, tycker jag! Han berättar ärligt och öppet om sitt liv, och han har hunnit med en hel del! Redan som liten skapade han egna kläder och ordnade shower. Som 19-åring kom han med i showgruppen After Dark, och sedan har han arbetat med många artister.  Många partners, sprit och droger, utbrändhet och panikångest blev det också genom åren. 


Nej, nu ska jag försöka få någonting gjort! Vem vet, det kanske blir en rapport om det så småningom under kvällen! 

 
 
Ingen bild

djp

14 maj 2012 21:33

min förra katt slutade i samma veva som hon bet i en lampkabel så säkringen gick. de efterföljande 14 åren bet hon inte i nåt som inte var mat.

imittvirrigahuvud

14 maj 2012 23:04

Hmm... så jag kanske ska visa honom någon sladd med svagström i...? :) Han tuggar väldigt gärna på sladdar och slangar och annat, jag blev av med en mobilladdare för ett tag sedan.

 
Ingen bild

annakarin sjöstrand

19 maj 2012 23:17

Det finns ju tuggben för katt med en massa goda smaker på Konsum som du kanske kan pröva:-P

imittvirrigahuvud

20 maj 2012 11:35

Det kan vara värt att pröva - tack för tipset! Jag tror det blir bättre när vi blir av med alla flyttkartonger, just nu har han ett rent paradis med saker att gnaga på överallt! Man kan gömma sej i lådor, smyga in i öppna skåp, och välta saker som står framme! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör.    Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i al...

Av imittvirrigahuvud - 26 juni 2012 15:59

...och har vissa problem med att se vad jag skriver - tydligen är det alldeles för ljust härute för att man ska ha datorn i knät och försöka skriva någonting. Hmm... kanske ett tecken på att man är lite för databeroende, att man inte kan släppa taget...

Av imittvirrigahuvud - 24 juni 2012 17:15

Vaknade före klockan sex av att det ösregnade, verkligen vräkte ner! Jag tyckte synd om sonen, som skulle gå till jobbet vid halv sju - men han hade tur, det var uppehåll under den tiden han gick dit. Jag försökte somna om men det var ju inte att t...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 23:17

Inte lätt när man flyttar - saker "försvinner" liksom! Jag kom på häromdagen att jag har flera remisser liggande, som jag ska ha med mej när jag går och tar mina blodprover på vårdcentralen. Men jag kan inte hitta dem!!! Jag vet ju att jag fick med d...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 17:44

Sov faktiskt till kvart i åtta idag - nästan rekordartat! Missekatt tyckte jag var otroligt tråkig tydligen, när jag vaknade låg han utsträckt i fönstret och tittade på mej. Det såg ut som om han tänkte "Sova!!! När man kan ge mej mat!!!" Nåja, han f...

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards