imittvirrigahuvud

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Hjälp - eller kanske inte?

Av imittvirrigahuvud - 15 maj 2012 20:25

  Jaha, såhär enkelt är det att packa flyttlådor, när man har bra hjälp! Så snart man öppnar en skåpdörr, så är missekatt inne i skåpet och kollar vad som finns där - det KAN ju finnas nåt som går att äta, eller åtminstone nåt att leka med. Ständigt lika hoppfull...  

Just nu har jag tagit en paus i plockandet, eftersom det är hockey på TV igen! Eftersom jag har två lediga dagar framför mig, så tänkte jag ta det lite lugnt ikväll. I morgon ska jag försöka få städat lite här också, det börjar se väldigt dammigt ut i hörnen... Undrar vad det kan bero på?


Idag har det varit ännu en sån där jobbdag som gått alldeles för fort och man har inte fått gjort någonting vettigt! Men ändå har man varit igång och grejat hela dagen, även om det inte märks efteråt - nån som vet hur jag menar?


Jag var en liten sväng i den nya lägenheten och mätte litegrann. Jag ska försöka göra ren mina "golvplattor" som jag har på min balkong, så ska jag flytta med mej dom. Därför var jag tvungen att mäta den nya balkongen, så att jag vet om de gamla plattorna passar! Och så mätte jag upp den lilla nischen där tvättmaskinen ska stå, så att den maskin jag har nu får plats! Annars är det ju ingen större idé att flytta med den, om den skulle vara för stor. Dotter var med till lägenheten och kikade runt lite, så vi tankemöblerade lite för att se hur det skulle kunna bli. Det måste köpas lite nya möbler, helt enkelt! IKEAs hemsida besöks flitigt på kvällarna, det finns ett och annat där som jag skulle kunna tänka mej!

Enligt bostadsbolaget så ska hela lägenheten tapetseras om, och så ska det bytas mattor och slipas parkettgolv. Förhoppningsvis blir det klart innan jag flyttar in, även om jag börjar tvivla nu... det har inte hänt någonting hittills i alla fall! Men men, de har drygt två veckor på sej! Hoppet är det sista som överger människan, säjer man ju!


Nu ska jag försöka koncentrera mej på hockeyn en stund - om jag inte somnar ifrån alltihop igen... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör.    Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i al...

Av imittvirrigahuvud - 26 juni 2012 15:59

...och har vissa problem med att se vad jag skriver - tydligen är det alldeles för ljust härute för att man ska ha datorn i knät och försöka skriva någonting. Hmm... kanske ett tecken på att man är lite för databeroende, att man inte kan släppa taget...

Av imittvirrigahuvud - 24 juni 2012 17:15

Vaknade före klockan sex av att det ösregnade, verkligen vräkte ner! Jag tyckte synd om sonen, som skulle gå till jobbet vid halv sju - men han hade tur, det var uppehåll under den tiden han gick dit. Jag försökte somna om men det var ju inte att t...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 23:17

Inte lätt när man flyttar - saker "försvinner" liksom! Jag kom på häromdagen att jag har flera remisser liggande, som jag ska ha med mej när jag går och tar mina blodprover på vårdcentralen. Men jag kan inte hitta dem!!! Jag vet ju att jag fick med d...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 17:44

Sov faktiskt till kvart i åtta idag - nästan rekordartat! Missekatt tyckte jag var otroligt tråkig tydligen, när jag vaknade låg han utsträckt i fönstret och tittade på mej. Det såg ut som om han tänkte "Sova!!! När man kan ge mej mat!!!" Nåja, han f...

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards