imittvirrigahuvud

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Kvällstankar

Av imittvirrigahuvud - 23 maj 2012 20:57

Jag tänkte ju somna i sällskap av McGee och NCIS-gänget igår kväll, men det blev det inget av. När jag nästan somnat ifrån det,  så tar missekatt ett skutt upp på TVn och byter kanal... så att jag inte kunde ändra tillbaks med fjärrkontrollen! Han fick som han ville; jag gick upp, stängde av TVn och somnade riktigt istället. Antar att han är trött på att ha på TV hela nätterna! Men ikväll får vi se vem som vinner kampen om NCIS!  


Hur kommer det sej att det är mycket enklare att sitta framför TVn med datorn i knät än att packa flyttlådor, när jag VET hur lite tid det är kvar? Det jag inte gör idag blir jag ju tvingad att göra någon av de närmaste dagarna, och det är inte roligare att städa någon annan dag. 


Just nu är det "Elizabeth, the golden age" på TV8. Elizabeth I av England är en person som jag är fascinerad av, ett otroligt livsöde. 


Andra som jag fascineras av är ungdomarna som vittnar om händelserna på Utöya. Att man kan vara med om så... fruktansvärda, i brist på bättre ord... händelser, och ändå kunna gå vidare - det ger lite hopp om mänskligheten, trots allt! Vad som än var tanken med det som hände där, så tror jag det haft rakt motsatt effekt på Norge och de politiskt aktiva ungdomarna. Jag hoppas de kan få ett någorlunda normalt liv så småningom, även om det är svårt att tänka sej att det skulle kunna vara möjligt. Jag läste vittnesmålen i tidningen idag, och förvånas över att de faktiskt kan skämta om saker som hänt dem. 

Likaväl som att den 11 september inte kommer att bli detsamma efter Twin Towers, så kommer 22 juli inte att bli detsamma efter Utöya. Hur många år kommer det att ta innan det bara blir händelser i historieböckerna, och inget man talar om eller tänker på ofta?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör.    Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i al...

Av imittvirrigahuvud - 26 juni 2012 15:59

...och har vissa problem med att se vad jag skriver - tydligen är det alldeles för ljust härute för att man ska ha datorn i knät och försöka skriva någonting. Hmm... kanske ett tecken på att man är lite för databeroende, att man inte kan släppa taget...

Av imittvirrigahuvud - 24 juni 2012 17:15

Vaknade före klockan sex av att det ösregnade, verkligen vräkte ner! Jag tyckte synd om sonen, som skulle gå till jobbet vid halv sju - men han hade tur, det var uppehåll under den tiden han gick dit. Jag försökte somna om men det var ju inte att t...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 23:17

Inte lätt när man flyttar - saker "försvinner" liksom! Jag kom på häromdagen att jag har flera remisser liggande, som jag ska ha med mej när jag går och tar mina blodprover på vårdcentralen. Men jag kan inte hitta dem!!! Jag vet ju att jag fick med d...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 17:44

Sov faktiskt till kvart i åtta idag - nästan rekordartat! Missekatt tyckte jag var otroligt tråkig tydligen, när jag vaknade låg han utsträckt i fönstret och tittade på mej. Det såg ut som om han tänkte "Sova!!! När man kan ge mej mat!!!" Nåja, han f...

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards