imittvirrigahuvud

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Varmt, varmt, varmt...

Av imittvirrigahuvud - 27 maj 2012 09:42

När man trots öppna fönster har över +30 grader i köket, så är det INTE trevligt att försöka äta frukost - eller göra någonting alls, för den delen. Nej, jag tycker inte om värme, tror aldrig jag har gjort det, och tror inte att jag kommer att göra det någonsin! Så att flytta någonstans söderut om/när jag blir pensionär - nope!


Fick trevligt sällskap igår; dotter kom hit och vi såg på Melodifestival - och vilken Melodifestival det blev! Ingen har väl kunnat missa vad som hände?? Alla dessa tolvor till Sverige... och visst var hon värd det! 


Sitter och försöker få ihop min "att-göra-lista" för idag. Ikväll måste jag ha klart vad som ska köras till tippen i morgon bitti, så det kommer att bli skapligt tomt på förmiddagen! Dessutom ska vi försöka med vår lilla flyttloppis i morgon eftermiddag/kväll, och hoppas någon alls dyker upp! 

Ska försöka ta ett rejält tag både i kök och badrum idag, börjar tvätta ur skåpen. Det är ju faktiskt bara fem dagar (med idag) kvar att bli klar på, och hjälp vad mycket som är kvar att göra! 

Om jag bara får en tom yta någonstans, så kan jag börja stapla lådor där... Kanske ikväll, om jag bara får flyttat sängen som ska kastas i morgon... Vi får se vad som händer! Jag har sparat en massa "bubbelplast" på jobbet, som är jättebra både att packa med, och för att fylla upp lådorna ordentligt. 


Och så är det ju Mors dag! Så vid tre idag blir det fika hos mamma. 


Nej, nu ska jag försöka hinna med att stryka lite tvätt, i morgon ska strykbrädan kastas! Den har varit lite småtrasig ett bra tag, även om den ändå fungerar. Men den ska inte få flytta med, nu ska det köpas en ny! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör.    Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i al...

Av imittvirrigahuvud - 26 juni 2012 15:59

...och har vissa problem med att se vad jag skriver - tydligen är det alldeles för ljust härute för att man ska ha datorn i knät och försöka skriva någonting. Hmm... kanske ett tecken på att man är lite för databeroende, att man inte kan släppa taget...

Av imittvirrigahuvud - 24 juni 2012 17:15

Vaknade före klockan sex av att det ösregnade, verkligen vräkte ner! Jag tyckte synd om sonen, som skulle gå till jobbet vid halv sju - men han hade tur, det var uppehåll under den tiden han gick dit. Jag försökte somna om men det var ju inte att t...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 23:17

Inte lätt när man flyttar - saker "försvinner" liksom! Jag kom på häromdagen att jag har flera remisser liggande, som jag ska ha med mej när jag går och tar mina blodprover på vårdcentralen. Men jag kan inte hitta dem!!! Jag vet ju att jag fick med d...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 17:44

Sov faktiskt till kvart i åtta idag - nästan rekordartat! Missekatt tyckte jag var otroligt tråkig tydligen, när jag vaknade låg han utsträckt i fönstret och tittade på mej. Det såg ut som om han tänkte "Sova!!! När man kan ge mej mat!!!" Nåja, han f...

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards