imittvirrigahuvud

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Kommit en bit på väg!

Av imittvirrigahuvud - 27 maj 2012 20:53

Sådär, då är kärran lastad inför morgondagens tur till tippen! Ska kolla igenom allt en gång till här hemma, kanske det är ännu mer som ska med i morgon bitti. 

Jag borde gå ut på balkongen och börja plocka isär golvplattorna där, men just nu orkar jag inte riktigt... Jag håller på att fylla upp de halvfärdigt packade lådorna som står lite överallt, och stapla in dem i sonens rum. 


TVn står på, så att jag har lite bakgrundsmusik... VH1 är det just nu, 90's vs 80's. No doubt "Don't speak" - man hittar en och annan gammal favorit på den här kanalen! :) Missekatt är väl inte överförtjust precis när jag sjunger, han tittar lite förebrående på mej. "Hörru matte, jag försöker ju faktiskt sova här i soffan!!!" OK, nu blir det ju inte bättre precis, Europe "Final countdown" - glöm det där med sömn, missekatt! :D


Som jag skrivit tidigare; ju mer jag får gjort, desto mer känns det som det finns att göra - hur går det ihop? Borde jag inte nån gång känna att jag börjar bli klar??? 

Bara ibland känns det som att det hade varit trevligt att inte vara ensam om allting - men bara ibland. För det mesta trivs jag alldeles väldigt bra med att vara själv. Dessutom börjar det ju bli en vana, snart fyra år som singel - då har man inte så många andra att lita på än sej själv!


Är det någon mer än jag som ibland börjar tänka på vad som aldrig kommer hända? Alltså, det som man är för gammal för (även om det finns dom som säjer att det aldrig är för sent...). 

Ska ge några exempel, så man förstår hur jag menar;   Jag kommer

* aldrig att få några fler barn

* aldrig att bygga det där drömhuset

* knappast att börja någon utbildning

och en hel massa annat.

Jag menar inte alls att jag längtar efter fler barn eller det där huset, det är mer bara att konstatera att så är det! Det finns annat i såna fall som känns mer bittert, eller som man ångrar.


Nej, dags för uppryckning - ingen idé att gräva ner sej och grubbla för mycket, det blir inte bättre för det!

Massor att göra i morgon, lååång att-göra-lista - bit ihop och jobba på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imittvirrigahuvud - 6 september 2012 23:04

...då var man tillbaks igen. Sommaren har gått alldeles för snabbt, precis som tiden alltid gör.    Den mesta tiden har jag tillbringat på jobbet, förutom de tre senaste veckorna - semester! De två första veckorna var jag iofs mest på jobbet i al...

Av imittvirrigahuvud - 26 juni 2012 15:59

...och har vissa problem med att se vad jag skriver - tydligen är det alldeles för ljust härute för att man ska ha datorn i knät och försöka skriva någonting. Hmm... kanske ett tecken på att man är lite för databeroende, att man inte kan släppa taget...

Av imittvirrigahuvud - 24 juni 2012 17:15

Vaknade före klockan sex av att det ösregnade, verkligen vräkte ner! Jag tyckte synd om sonen, som skulle gå till jobbet vid halv sju - men han hade tur, det var uppehåll under den tiden han gick dit. Jag försökte somna om men det var ju inte att t...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 23:17

Inte lätt när man flyttar - saker "försvinner" liksom! Jag kom på häromdagen att jag har flera remisser liggande, som jag ska ha med mej när jag går och tar mina blodprover på vårdcentralen. Men jag kan inte hitta dem!!! Jag vet ju att jag fick med d...

Av imittvirrigahuvud - 23 juni 2012 17:44

Sov faktiskt till kvart i åtta idag - nästan rekordartat! Missekatt tyckte jag var otroligt tråkig tydligen, när jag vaknade låg han utsträckt i fönstret och tittade på mej. Det såg ut som om han tänkte "Sova!!! När man kan ge mej mat!!!" Nåja, han f...

Presentation

Född -68, numera smått gråsprängd brunett med bruna ögon, som älskar böcker, både privat och på jobbet! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards